sk

Politika kvality

Politika kvality štátneho ústavu pre kontrolu liečiv (ďalej len štátny ústav) sa zameriava na dôsledné plnenie úloh a povinností, ktoré štátnemu ústavu vyplývajú z jeho postavenia v štruktúre štátnej správy Slovenskej republiky a z platných právnych prepisov a noriem záväzných pre štátny ústav. 

V rámci politiky kvality sa manažment štátneho ústavu aktívne angažuje za vytváranie podmienok pre uplatňovanie systému manažérstva kvality v súlade s kritériami STN EN ISO 9001, STN EN ISO 9004, STN EN ISO/IEC 17025 vo všetkých ich aspektoch a za naplnenie cieľov zameraných na zákazníkov, zainteresované strany, zamestnancov štátneho ústavu a pacientov. 

Politika kvality štátneho ústavu pre kontrolu liečiv sa orientuje: 

  • vo vzťahu ku zákazníkom, ktorým poskytuje službu:
    • na promptné a profesionálne vybavovanie žiadostí a na kvalifikovaný, jednotný a konzistentný výkon odborných činností vo všetkých organizačných zložkách štátneho ústavu vrátane elektronického spracovávania dát,
    • na nestrannosť, objektívnosť, transparentnosť, mlčanlivosť a dôvernosť pri poskytovaní služieb,
      • na rozvíjanie profesionálnej komunikácie vrátane získavania spätnej väzby od zákazníkov o kvalite poskytovaných služieb, 
  • vo vzťahu ku zainteresovaným stranám:
    • na aktívnu účasť manažmentu štátneho ústavu pri tvorbe štátnej liekovej politiky v spolupráci z Ministerstvom zdravotníctva SR,
      • na rozvíjanie spolupráce zameranej na zabezpečenie kvalitných liekov a zdravotníckych pomôcok s organizáciami na národnej úrovni (stavovské organizácie – SLeK, SLK; SARAP, orgány štátnej správy VÚC, ministerstvá SR a iné) a na medzinárodnej úrovni v rámci EÚ a programu PIC/S,
      • na získanie stabilného a renomovaného postavenia štátneho ústavu v rámci liekových agentúr a odborných organizácií EDQM, EMA a WHO, 
  • vo vzťahu ku zamestnancom štátneho ústavu:
    • na vytváranie podmienok pre vzdelávanie a profesionálny rozvoj zamestnancov,
    • na objektívne, nestranné a motivujúce hodnotenie činnosti zamestnancov,
    • na efektívne sprostredkovanie informácií, zvýšenie zaangažovanosti zamestnancov na činnostiach štátneho ústavu a na úspešnú tímovú spoluprácu,
    • na zdokonaľovanie systému riadenej dokumentácie štátneho ústavu pre zabezpečenie systémového, cieľavedomého a kvalitného plnenia delegovaných úloh,
    • na pestovanie vzťahu osobnej cti a zainteresovanosti zamestnancov ku kvalite ako i k dodržiavaniu etického kódexu štátneho ústavu,
    • na systematické vyhodnocovanie činností, odstraňovanie nedostatkov a dynamické zlepšovanie všetkých činností štátneho ústavu,
    • na otvorenú komunikáciu v rámci štátneho ústavu a na následnú implementáciu zistení v praxi, 
  • vo vzťahu ku pacientom/občanom SR:
    • na dostupnosť kvalitných a bezpečných liekov a zdravotníckych pomôcok na trhu,
      • na informovanosť pacientov o registrovaných liekoch a liekoch sťahovaných z trhu.

 

V Bratislave, dňa 6. 3. 2015

 

PharmDr. Ján Mazag
vedúci služobného úradu a riaditeľ

Vytlačiť stránku
eu-flag.png sk-flag.png