Politika kvality štátneho ústavu pre kontrolu liečiv (ďalej len štátny ústav) sa zameriava na dôsledné plnenie úloh a povinností, ktoré štátnemu ústavu vyplývajú z jeho postavenia v štruktúre štátnej správy Slovenskej republiky a z platných právnych prepisov a noriem záväzných pre štátny ústav.
V rámci politiky kvality sa manažment štátneho ústavu aktívne angažuje za vytváranie podmienok pre uplatňovanie systému manažérstva kvality v súlade s kritériami STN EN ISO 9001, STN EN ISO 9004, STN EN ISO/IEC 17025 vo všetkých ich aspektoch a za naplnenie cieľov zameraných na zákazníkov, zainteresované strany, zamestnancov štátneho ústavu a pacientov.
Politika kvality štátneho ústavu pre kontrolu liečiv sa orientuje:
- vo vzťahu ku zákazníkom, ktorým poskytuje službu:
- na promptné a profesionálne vybavovanie žiadostí a na kvalifikovaný, jednotný a konzistentný výkon odborných činností vo všetkých organizačných zložkách štátneho ústavu vrátane elektronického spracovávania dát,
- na nestrannosť, objektívnosť, transparentnosť, mlčanlivosť a dôvernosť pri poskytovaní služieb,
- na rozvíjanie profesionálnej komunikácie vrátane získavania spätnej väzby od zákazníkov o kvalite poskytovaných služieb,
- vo vzťahu ku zainteresovaným stranám:
- na aktívnu účasť manažmentu štátneho ústavu pri tvorbe štátnej liekovej politiky v spolupráci z Ministerstvom zdravotníctva SR,
- na rozvíjanie spolupráce zameranej na zabezpečenie kvalitných liekov a zdravotníckych pomôcok s organizáciami na národnej úrovni (stavovské organizácie – SLeK, SLK; SARAP, orgány štátnej správy VÚC, ministerstvá SR a iné) a na medzinárodnej úrovni v rámci EÚ a programu PIC/S,
- na získanie stabilného a renomovaného postavenia štátneho ústavu v rámci liekových agentúr a odborných organizácií EDQM, EMA a WHO,
- vo vzťahu ku zamestnancom štátneho ústavu:
- na vytváranie podmienok pre vzdelávanie a profesionálny rozvoj zamestnancov,
- na objektívne, nestranné a motivujúce hodnotenie činnosti zamestnancov,
- na efektívne sprostredkovanie informácií, zvýšenie zaangažovanosti zamestnancov na činnostiach štátneho ústavu a na úspešnú tímovú spoluprácu,
- na zdokonaľovanie systému riadenej dokumentácie štátneho ústavu pre zabezpečenie systémového, cieľavedomého a kvalitného plnenia delegovaných úloh,
- na pestovanie vzťahu osobnej cti a zainteresovanosti zamestnancov ku kvalite ako i k dodržiavaniu etického kódexu štátneho ústavu,
- na systematické vyhodnocovanie činností, odstraňovanie nedostatkov a dynamické zlepšovanie všetkých činností štátneho ústavu,
- na otvorenú komunikáciu v rámci štátneho ústavu a na následnú implementáciu zistení v praxi,
- vo vzťahu ku pacientom/občanom SR:
- na dostupnosť kvalitných a bezpečných liekov a zdravotníckych pomôcok na trhu,
- na informovanosť pacientov o registrovaných liekoch a liekoch sťahovaných z trhu.
V Bratislave, dňa 6. 3. 2015
PharmDr. Ján Mazag
vedúci služobného úradu a riaditeľ