V prípade, ak podáva oznamovateľ žiadosť (oznámenie, registrácia, hlásenie zmeny) v elektronickej podobe prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) www.slovensko.sk , je potrebné dodržiavať tieto pokyny:
1. Rozsah podávaných dokumentov je identický ako pri listinnom podaní, t. j. vypĺňa a podáva sa aj sprievodný list. Na základe údajov z neho pracovník sekcie ZP vytvára názov spisu, v ktorom sa nachádzajú kľúčové údaje o žiadosti (názov oznamovateľa a identifikácia štátu (názov a štát ním povereného subjektu), názov výrobcu a štát, druh a názov ZP a druh podania).
2. Podávajú sa dokumenty podľa inštrukcií pre jednotlivý druh podania zverejnené na stránke v priečinku POSTUPY
3. Posielanie správ (žiadostí) cez ÚPVS:
Pre vyhovujúce podanie žiadosti cez ÚPVS je vyžadované splnenie určitých kritérií pre posielané dokumenty (napr. predpísané dokumenty musia byť podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom). Z tohto dôvodu po prihlásení do ÚPVS odporúčame riadiť sa pokynmi zo súboru „Správny postup pri podávaní žiadosti cez ÚPVS". Ak chcete podať žiadosť cez ÚPVS so správne podpísanými dokumentami (a ušetriť si tým prácu a čas s podávaním opravených/správnych dokumentov a urýchliť tým vybavenie Vašej žiadosti), vyvarujte sa týchto najčastejších chýb vymenovaných v tomto súbore „Najčastejšie chyby pri podávaní žiadostí“.
4. ROZPRACOVANÁ SPRÁVA
Údaje o správe
Predmet
Prednastavený text „Všeobecná agenda“ prepísať na druh podania napr. Oznámenie o ZP - prístroj RTG od výrobcu Philips, DE alebo Predĺženie - obväz sterilný XY od výrobcu Hartmann-Rico, CZ |
Elektronický dokument
Všeobecná agenda (nadpis)
Predmet
-napr. Zmena výrobcu ZP- |
Text
Do okienka napísať text ako do stručného listu, napr.:
Dobrý deň, posielame Vám hlásenie zmeny – rozšírenie v rámci kódu P12345 o nový model inhalátora XYZ. S pozdravom XY, spoločnosť XYZ |
5. PRÍLOHY
Rozdiel v podávaných dokumentoch oproti listinnému podaniu je len v počte formulárov a príloh k formuláru – pri elektronickom podaní sa zasiela pochopiteľne len 1 formulár a jedna príloha k nemu. Aj pri elektronickom podaní cez ÚPVS sa predkladá Sprievodný list.
Ako prílohy sa predkladajú (okrem dokumentov od výrobcu) 4 excelové súbory stiahnuté zo stránky ŠÚKL
https://www.sukl.sk/hlavna-stranka/slovenska-verzia/zdravotnicke-pomocky/informacie-tykajuce-sa-registracie-oznamenia-zp/formulare?page_id=5915 (sprievodný list, formulár, príloha k formuláru (ak je potrebná) a návrh na vyúčtovanie) vyplnené v PC.
Dokumenty sa vyžadujú prevedené do PDF formátu (alebo iného vyhovujúceho typu dokumentu akceptovaného pri elektronickom podpisovaní v kontajneri). Len v tomto prípade budú dokumenty zahrnuté do asice kontajneru, t. j. podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom/pečaťou atď.
V prípade formátu excel (alebo word) sa dokumenty nepodpíšu KEP (kvalifikovaným elektronickým podpisom), takže ide o ekvivalent dokumentov v listinnej podobe zaslaných do ŠÚKL bez podpisu fyzickej osoby, čiže nie sú vyhovujúce pre kladné vybavenie podania.
Ak chcete podať prílohy komprimované napr. vo formáte .zip, môžete tak urobiť len s dokumentami, ktoré sú kópie dokumentov od výrobcu (ES vyhlásenie o zhode, certifikát, vyhlásenie výrobcu, potvrdenie notifikovanej osoby a pod.), štítky, návody atď. To znamená, že tlačivá, ktoré si sťahujete z našej internetovej stránky a v listinnej podobe sa podávajú ako podpísané originály NESMÚ byť skomprimované („zazipované“), ale musia byť v PDF alebo inom schválenom formáte (.png, .txt), pretože zazipované prílohy sa totiž nedajú podpísať KEP (nebudú v podpisovom kontajneri ASiC XAdES). Ak ste poslali takéto nepodpísané dokumenty, pracovník sekcie ZP Vás vyzve poslať dokumenty znovu už v správnom formáte a podpísané KEP.
V prípade Návrhu na vyúčtovanie privítame viditeľný podpis (buď obyčajný elektronický alebo tlačivo v listinnej podobe podpísané človekom, opečiatkované a následne naskenované do PDF formátu), aby pracovníčka učtárne vedela, že je dokument podpísaný. Ďakujeme za porozumenie.
POZNÁMKA: nevypĺňajte prosím na portáli elektronický „Formulár na registráciu/oznámenie údajov...“. Potrebujeme od Vás náš excelový formulár v PDF formáte, aby sme Vám ho mohli s vyplneným evidenčným číslom žiadosti z databázy vrátiť prostredníctvom ÚPVS po kladnom vybavení ako odpoveď na Vašu žiadosť. Ďakujeme za porozumenie.