V prípade, ak podáva oznamovateľ žiadosť (oznámenie, registrácia, hlásenie zmeny) v elektronickej podobe prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) www.slovensko.sk , je potrebné dodržiavať tieto pokyny:
1. Rozsah podávaných dokumentov je identický ako pri listinnom podaní, t. j. vypĺňa a podáva sa aj sprievodný list. Na základe údajov z neho pracovník sekcie ZP vytvára názov spisu, v ktorom sa nachádzajú kľúčové údaje o žiadosti (názov oznamovateľa a identifikácia štátu (názov a štát ním povereného subjektu), názov výrobcu a štát, druh a názov ZP a druh podania).
2. Podávajú sa dokumenty podľa inštrukcií pre jednotlivý druh podania zverejnené na stránke v priečinku POSTUPY
3. Po prihlásení do ÚPVS má byť táto postupnosť krokov:
a. Kliknúť na položku v ponuke vpravo Všeobecná agenda.
b. Zvoliť poskytovateľa služby (ŠÚKL)
c. Kliknúť na Prejsť na službu
4. ROZPRACOVANÁ SPRÁVA
Údaje o správe
Predmet
Prednastavený text „Všeobecná agenda“ prepísať na druh podania napr. Oznámenie o ZP - prístroj RTG od výrobcu Philips, DE alebo Predĺženie - obväz sterilný XY od výrobcu Hartmann-Rico, CZ |
Elektronický dokument
Všeobecná agenda (nadpis)
Predmet
-napr. Zmena výrobcu ZP- |
Text
Do okienka napísať text ako do stručného listu, napr.:
Dobrý deň, posielame Vám hlásenie zmeny – rozšírenie v rámci kódu P12345 o nový model inhalátora XYZ. S pozdravom XY, spoločnosť XYZ |
5. PRÍLOHY
Rozdiel v podávaných dokumentoch oproti listinnému podaniu je len v počte formulárov a príloh k formuláru – pri elektronickom podaní sa zasiela pochopiteľne len 1 formulár a jedna príloha k nemu. Aj pri elektronickom podaní cez ÚPVS sa predkladá Sprievodný list.
Ako prílohy sa predkladajú (okrem dokumentov od výrobcu) 4 excelové súbory stiahnuté zo stránky ŠÚKL
https://www.sukl.sk/hlavna-stranka/slovenska-verzia/zdravotnicke-pomocky/informacie-tykajuce-sa-registracie-oznamenia-zp/formulare?page_id=5915 (sprievodný list, formulár, príloha k formuláru (ak je potrebná) a návrh na vyúčtovanie) vyplnené v PC.
Dokumenty sa vyžadujú prevedené do PDF formátu (alebo iného vyhovujúceho typu dokumentu akceptovaného pri elektronickom podpisovaní v kontajneri). Len v tomto prípade budú dokumenty zahrnuté do asice kontajneru, t. j. podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom/pečaťou atď.
V prípade formátu excel (alebo word) sa dokumenty nepodpíšu KEP (kvalifikovaným elektronickým podpisom), takže ide o ekvivalent dokumentov v listinnej podobe zaslaných do ŠÚKL bez podpisu fyzickej osoby, čiže nie sú vyhovujúce pre kladné vybavenie podania.
V prípade Návrhu na vyúčtovanie privítame viditeľný podpis (buď obyčajný elektronický alebo tlačivo v listinnej podobe podpísané človekom, opečiatkované a následne naskenované do PDF formátu), aby pracovníčka učtárne vedela, že je dokument podpísaný. Ďakujeme za porozumenie.
POZNÁMKA: nevypĺňajte prosím na portáli elektronický „Formulár na registráciu/oznámenie údajov...“. Potrebujeme od Vás náš excelový formulár v PDF formáte, aby sme Vám ho mohli s vyplneným evidenčným číslom žiadosti z databázy vrátiť prostredníctvom ÚPVS po kladnom vybavení ako odpoveď na Vašu žiadosť. Ďakujeme za porozumenie.