V prípade podania žiadosti o registráciu distribútora ZP/IVD ZP alebo žiadosti o vystavenie certifikátu voľného predaja môže prísť k situácii, kedy bude potrebné vrátiť klientovi (poplatníkovi) uhradený správny poplatok alebo jeho časť.
Prevádzkovateľ systému evidencie správnych poplatkov (eKolok) Slovenská pošta a. s. môže vrátiť poplatok len na základe odpisu Rozhodnutia o vrátení správneho poplatku, ktoré vystavuje ŠÚKL.
Z vyššie uvedeného dôvodu je potrebné, aby poplatník v oprávnenom prípade požiadal o vrátenie správneho poplatku ŠÚKL. V tomto prípade je potrebné použiť tlačivo „Žiadosť o vrátenie správneho poplatku“ zverejnené v časti „Informácie pre verejnosť/ekolok“, kde je zverejnený aj metodický pokyn ŠÚKL a iné všeobecné informácie o eKolku.
Doplňujúce informácie o eKolku v súvislosti so zdravotníckymi pomôckami sa nachádza v priečinku sekcie ZP „Informácie“, podpriečinok